Wednesday, May 5, 2010

Ei aldri så lita oppdatering fra meg i det store utlandet



Hei på deg!




Nå begynner det å bli en stund siden jeg har oppdatert noen ting som helst her.
Falt litt ut av nett verden - er jo så mye som skjer rundt meg!!


Jeg dro ikke på den basketball kampen. Alt for dyrt. Må være fornuftig og iallefall spare litt penger. Gav akkurat 5000 kroner totalt for en road trip langs vest kysten, så kan ikke drive å kaste penger ut av vinduet på basket.


Road tripen vår starter om 2 uker. Tenk, BARE to uker!! 
Vi flyr til San Francisco, leier bil der, kjører innom Lake Thaoe, som visstnok er super fin. Så tar vi turen til Yosemite National Park - som er diger, og full av "waterfalls". Der skal vi bo to dager i et telt lignende greie i utmarka. Alle hoteller var booket ut september, så vi måtte ta det vi fant. Skal gå en dag i fjellet der, og en dag hvor vi ikke helt har en plan enda.
Videre kjører vi tilbake til kysten og tilbringer helgen i Santa Cruz - en liten, men koslig strandby. Gleder meg veldig til det.
Så blir det en 12 timers kjøretur mot Grand Canyon. Vi stopper i Flagstaff og sover der, tar dagen i Grand Canyon også bærer det til selveste Las Vegas. Her skal vi møte masse mennesker - plutselig så skal MANGE av de jeg har blitt kjent med her dit akkurat de dagene vi er der, så det passer meg YPPERLIG!


I Vegas forlater vi bilen, så vi må ta en buss til Los Angeles. Greyhound. Vi liker IKKE greyhound. Vi har tatt dem to ganger før, og de er alltid 2 - 5 timer forsinket med å få en sjåfør til å i det hele tatt møte opp. Spent på om jeg skal få min første gode opplevelse med dem nå, eller om jeg blir like skuffet igjen.


Her forlater jeg og kjæresten min (Ja, du hørte riktig. Jeg har fått meg kjæreste.) resten av reisefølget og tilbringer de siste 3 dagene i Los Angeles alene. Her SKAL jeg se Disneyland, Rodeo Drive, Hollywood skiltet, Santa Monica Beach & Pier. Og kanskje Six Flags hvis det er kult. Skal teste den som er rett utenfor Chicago på lørdag, så får se. 


Gleder meg veldig til denne turen! :)


Men, gleder meg veldig til å komme hjem også! Savner norsk mat noe helt ubeskrivelig mye.
Savner ikke så veldig mye snøen. Så noen facebook statuser om snø her om dagen - huff. Jeg ligger for øyeblikket i sengen min, på rommet mitt - som jeg må ha på airvondition i, fordi det er skrekkelig varmt. Ute er det 30 grader MINST, og eneste grunnen til at min norske kropp overlever er vinden. Det finnes jo ingen fjell her, så det er alltid masse masse masse vind. Vi kjøpte Badminton rekkerter når det startet å bli varmt, men de har vi enda ikke brukt pga at det aldri er vindstille. Aldri. Burde kanskje tenkte på det før vi kjøpte dem, men så smarte var vi ikke.


I kveld skal jeg lage laks til mine nye franske venner. Så må løpe til butikken nå.
Men dette var iallefall en liten oppdatering.




Jeg har litt mer å dele med dere faktisk:


De siste to dagene har det vært utløst to brannalarmer i bygget mitt - så vi har fått besøk av disse. 



Her bor jeg. I det høye bygget. I 2 etasje. I et bittelite rom, med en toalettvenn som ikke liker meg. Men det er greit. Jeg liker ikke henne heller.



I dette bygget her har jeg stort sett alle mine timer. Det er visstnok et grønt bygg. Altså alt er miljøvennlig, og de nekter å putte skrivere på datarommet, så det er jo bare helt håpløst og talentløst. Må man skrive ut noe, så må man huske å gjøre det hjemme før man går på skolen.









Se hva jeg fant, den ene dagen jeg faktisk tar med meg kameraet på skolen. Morro. Jeg vil også ha et sånt skilt på bilen.


2 comments:

  1. Hørres ud som ein fantastisk tur!! Kos deg MASSE!
    Santa Cruz blir nok bra :P tror kje eg ska t Santa Cruz her då.. hehe.
    Glede meg masse t å se deg igjen! Men først ska me begge udforska verden litt så me har litt å fortella kverandre ;)
    Hils kjeresten
    <3

    ReplyDelete
  2. Hei du

    ja jeg også savna den norske maten.
    Men kom over en norsk nettside som selger norsk mat online om suget skal bli større:-)
    sjekk ut www.colonialen.com

    ReplyDelete

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)