Friday, August 8, 2008

Siste dag på jobb

"Faen va tråkit å sitta der!" sier den uberkule svenske vaktmesteren til meg. Nei, det er ikke tråkit egetnlig. Ikke når det er koslige folk her som forteller meg om alt de har sett og opplevd i nord. I går var det en dame innom fra Nederland som var helt sjokka over prisene her i Norge - hun hadde vært på rema og kjøpt egg og noen brød og var helt forskrekka! 150 kr for noen brød.
Så hun var litt bekymra for at hun skulle sulte her i Norge. I Danmark og Sverige hadde det visst ikke vært så dyrt, så kom hun til Finland og der var det dyrere, men Norge toppet hele skiten. Så gikk samtalen over i hvor mye man tjener på en dag i Nederland vs. Norge. Der tjener de som tjener godt rundt 17 euro i timen. Her i Norge tjener jeg som er student og ikke har utdanning 18 euro timen. Hun var i sjokk, stakkars dama.

De kundene som kommer inn, smilende, og forteller meg at de likte seg her og kommer gjerne tilbake hit liker jeg også veldig godt! Men de som kommer inn ilsinte og kjefter meg hua full for noe jeg absolutt ikke har noenting med å gjøre, liker jeg ikke. Gidd å dra på ferie for å kjefte ut hvert et menneske du kommer over!

I dag flytter jeg rett etter jobb og da blir det ikke noe mer camping på meg på en stund. Til ære for det slenger jeg med et bilde av meg i en grilldress:

4 comments:

  1. eg skal studera sosialantropologi :)
    blir spennande...

    ReplyDelete
  2. haha, svensken er jo helt klart uberkul :D god tur til stor byen da ;) kom dit for en halv time siden jeg :--P vi snakkes!

    -Silje Sølberg

    ReplyDelete
  3. Siste jobbdag, ja.. *se uskyldig på*
    Det som er så teit med de folka som kjefter, er at det som oftest er meningsløst å være sur, fordi vi i resepsjonsen kan ikke enkelt si "sim-sala-bim!" og løse alle problemer. Men takk og lov for at de aller fleste er greie, og en del svært hyggelige folk. ^_^

    Du får ha en "god" flytting, break a cardboard box! Skal vel klare å følge med på hva du styrer med om dagen her inne inntil neste sommer. Hvis du skal jobbe der neste år også..? =O

    ReplyDelete
  4. Takk takk Silje!

    Huff, sant. Det har ingenting for seg i det hele tatt!! Greit om de sier ifra om noe mangler liksom, men å kjefte å smelle om det er så dumt.


    Jeg vet neimen ikke om jeg skal jobbe der neste år. Får se det litt ann.

    ReplyDelete

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)