Monday, March 15, 2010

Ferie før spring break i Argentina

Det første jeg gjorde når jeg kom var å ta en is i solen!
FANTASTISKT!

Også møtte jeg min fantastiske AK!! Utrolig godt å se henne igjen altså!
Her sitter vi i parken og spiser pizza - som blåste opp rett i trynet på med på grunn av vinden, men ellers bra. Vi gjorde et ærlig forsøk på å gjøre litt lekser, men det var ikke så effektivt. Ikke så rart kanskje :)


Også yppet AK på seg en uteligger og ble slått ned.

Neida! Hun prøvde å score mål med øyet. Anbefales ikke!


Også ble jeg litt solbrent, siden jeg glemte å smøre skulderene....



På kvelden var vi på den kuleste gourmet restauranten ever! Alt var så elegang og fint der, man måtte til og med bli sluppet inn av servitøren, også var guttene på kjøkkenet helt motsatt av dette her. De hadde på seg typisk skate klær og halv danset til Reagge mens de laget mat. Festlig. Og maten var det beste jeg noen gang har smakt:


Dagen etterpå var vi i slummen faktisk. Der møtte vi noen lokale jenter som vi spilte fotball med, og fikk se hvordan de hadde det.
Veldig spesielt. Dette er et farlig nabolag da, og når vi gikk inn kom det folk løpende mot oss og ville advare oss mot å gå inn der. Men dette var en organiasert tur med en skole i Buenos Aires, og vi var ca 50 stk som kom dit sammen. Så farlig var det ikke, og vi gikk bare ca 500 meter inn i det hele.

Veldig glad for at jeg opplevde det.



På kvelden prøvde vi oss på utelivet - først i en bursdag hos en jente som ble 30 år.
Dette er Kristine & Kristine som går her på skole sammen med AK.

Leiligheten vi var i var HELT UTROLIG!! Det var palmer og planter overalt, alt var i et rom og det var bare helt sykt kult og ubeskrivelig. Glemte helt å ta bilde av det, så dette bildet er det eneste som gir en liten idee om hvordan det var.


Dagen derpå var det sightseeing og selvsagt den berømte FREDDO isen!
Vi trodde jo selvsagt vi kjøpte den minste, men det viste seg at "turistene" (oss) ikke skjønte systemet deres helt og kjøpte en SVÆR en. Men null problem. Is er jo det beste som finnes!


Vi var i La Boca - veldig spesielt nabolag. Det er Buenos Aires elste bydel og alle bygningene er i forskjellige farger. Virkelig et spesielt syn. Burde sees.


Også prøvde vi den Argentinske biffen. Hadde hørt at den var helt syyyykt god og at det var et absolutt must å smake. Var ikke helt imponert må jeg inrømme, men det kan være at vi bare var uheldig med plassen.
Skal gi det en sjanse til :)


2 comments:

  1. Så gøy det ser ut som derehar det! jEg savner dere! Men vi sees jo om 4 dager da! SYKT!!!
    Stakkars øyet til AK forresten:( Det så ikke noe særlig ut! Og din skulder:S
    Kos dere videre! jeg gleder meg til fredag:DDD

    <3

    ReplyDelete
  2. Hei Tina. Jeg fant bloggen din. Det ser ut som om at du har det helt toppers i USA! og på ferie i Argentina. Pass godt på deg selv (og AK)
    ha en flott ferie. Jeg kommer nok til å fortsette å følge med. Spennende å se og høre hvordan dere har det i det stoore utland. klem fra meg.

    ReplyDelete

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)