Thursday, March 4, 2010

Unofficial

På fredag er det en "helligdag" som er skikkelig amerikansk.

Navnet er "Unofficial" og alt jeg vet om den er egentlig at man kler seg i grønt og er fulle hele dagen. Det er visstnok tradisjon å lage frokost kl 7 am og drikke øl fra og med da. Amerikanere er jo vant med å drikke Cola til frokost, så det er vel ingen sak for dem å starte dagen med fyll. Og etter det vandrer alle rundt i gatene og drikker - noe jeg ikke trodde var lov, men ok.


Så i dag har jeg kjøpt grønne klær. Og grønne engangstattoeringer for å ha i ansiktet. Og noen veldig veldig veldig pene smykker.
Kommer til å bli kjempe pen. Og kjempe sjarmerende.

Men aldri i livet om jeg står opp kl 7 på morgenen for å starte å drikke. Det er fysisk umulig.

5 comments:

  1. javel ja, og meiningå e bare å drikka?
    Ka tid sto du opp? :P

    ReplyDelete
  2. Det er ingen dag som heter det der, "unofficial day". Høres for meg ut som om noen vil lure en nordmann. Ha ha!
    B.A Stat.

    ReplyDelete
  3. Stod opp kl 9.30 faktisk :)

    Jojo, det er egentlig St.Partrics day! Bare at den egentlig er neste helg, men da er det spring break, så skolen har lagd sin egen dag og kaller den "Unofficial" fordi at det egentlig ikke er noe offisielt ;)

    ReplyDelete
  4. Ah, da så. Jeg liker å komme med bastante svar uten å egentlig ha all fakta. Gadd ikke engang å søke på google om det, før jeg skrev. Men det virker som om du lærer mye da. :-)
    Er det billlig å leve i amerika'? Er liksom en dollar som en 10 kroning i Norge? Hvordan er været der? Er det kaldt?
    B.A Stat

    ReplyDelete
  5. Det er veldig billig å lever her. Så billig at jeg kjøper masse masse, så det går ca opp i opp.

    En dollar er 5,8 kroner ca akkurat nå.

    Været her er rart! Det er alltid en iskald vind ute, så uansett hvor fint det ser ut og hvor varmt det er på gradstokken, så er det iskaldt pga vinden. Og det regner / snør annenhver dag.
    Gleder meg til sommeren kommer, for det har jeg hørt er veldig fint her :)

    ReplyDelete

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)