Monday, January 18, 2010

Shopping in Chicago

Denne helgen har noen av oss utvekslingstudentene vært på shopping i Chicago. Vi fikk smakt på den berømte Chicago-pizzaen (som egentlig bare er en pai med masse masse masse ost inni og bittelitt pepperoni i som du ikke smaker i det hele tatt. Så det var bare sykt kvalmt og ekkelt og kommer aldri til å bli bestilt av meg igjen) og opplevd lokal blues/jazz, noe som var helt konge. Utrolig god stemmning.

Klærne her er så billige i forhold til norske priser også! Det er helt fantastiskt! Så det ble en del shopping... Nye UGGS til og med. Digg!
Eneste jeg angrer på at jeg ikke kjøpte var et par tøffler. Gulvet her på den lille hybelen min er så ekkelt, og jeg er sikker på at gulvet ikke har vært vasket skikkelig på 10 år. Sokkene blir iallefall skitne av å gå fra sengen til badet til og med. Så jeg driver å går med sko inne. Føles ikke helt naturlig.

Noen bilder fra turen:





Chicago "pizza"


På Kingston ett eller annet. Veldig morsomt å oppleve faktisk.


Vi måtte jo på toppen av det som en gang var verdens høyeste bygg. Sears tower, het det før, men nå heter det Willis tower :)
Vi stod "bare" 2 timer i kø for å komme til toppen, for så å være der i 10 min, også i kø for å komme ned igjen. Pøh! Var det verdt der? Hmmm, ikke egentlig.



Det som var litt kult er at de hadde bygd tre sånne utstikkere i glass som man kunne gå ut i. Føltes ut som man stod i løse luften 103 etasjer over bakkenivå. Litt skummelt å gå ut på en sånn med min høydeskrekk ;) Jeg var ikke alene om det da. Emma var nesten mer redd enn meg.

2 comments:

  1. Et lite tips til neste gang; Hancock bygget er gratis og det er mye mindre folk der. Minst like fin utsikt. :-) Anbefaler også Woodfield shoppingsenter. Ligger ikke helt i din retning, men der har de ALT av butikker. :-)

    ReplyDelete
  2. Det skal jeg huske til neste gang vi er der :D

    ReplyDelete

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)