Friday, January 22, 2010

so much to do, so little time

Den første skoledagen var skikkelig drit! Det første professeroen sier når han kommer inn i klasserommet er: Start å syng den amerikanske nasjonalsangen. Og en jente startet å synge. Helt alene. Grusomt falskt. Og etterpå spørr han om det er flere nasjonalsanger i rommet, og jeg latet som jeg ikke hørte han, for NO WAY om jeg skal synge nasjonalsangen kl 8 om morgenen foran masse folk jeg ikke kjenner.

Men jeg kunne ikke ha det faget, fordi jeg ikke får lov, så jeg "dropped out".

Neste time var like bortkastet. Kunne ikke ha det heller. Var mikroøkonomi på et mye lavere nivå det jeg har hatt, og det hadde vi ikke fått godkjent.

Så jeg har funnet nye fag, som virker kjempe interesante og lærerne her er helt fantastiske. De har så mye energi og de tuller så helt utrolig mye. Liker det.

Men jeg har allerede to quizzer jeg må forberede meg på og masse lekse. Det er så helt utrolig dritt å starte så hardt på. Og det er faktisk ganske vanskelig å få med seg hva man leser når alt er på engelsk. Bruker ca 5 ganger mer tid på å lese en engelsk side enn en norsk side. Så å bare ha 50 sider i lekse tar jo en evighet.

Og bøkene her er ekstremt dyre! Jeg har kjøpt 3 stk, og nekter å kjøpe flere. 3 stk koster 400 dollar! Hvor mye er 400 dollar tenker du? Joda, det er 2400 kr! Skal heldigvis selge dem etterpå, så får tilbake noe av det.








Vi har endelig klart å finne Walmart!:D
Det tok oss bare en uke.. Flott sted. De har seriøst alt.
Men de diskriminerer folk som ikke har amerikansk pass.
Vi ville bare kjøpe noen ussle øl, men neida, det fikk vi ikke. Førerkort og pass utstedt av noen andre enn den amerikanske staten tar de ikke imot, fordi det kan være fake. Masse oppstyr. Kassedama ringte assisterende, og assisterende ringte sjefen. Så vi kan aldri kjøpe øl på Walmart.
Hvor rart er ikke det????? Norsk pass fungerer som legitimasjon overalt! Bare ikke på Walmart.




Vi har bakt cookies :) Kjempe gode. (Og nei mamma, de var desverre ikke glutenfrie. Men det gikk bra!)



Ellers så regner det som bare det her. Vått og iskald vind hele tiden.
Så jeg gleder meg til sommeren kommer og vi kan legge bort paraplyen og boblejakka!

No comments:

Post a Comment

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)