Thursday, December 21, 2006

Sjarmen med Nord Norge

Jeg er kommet hjem til en by med mange rare mennesker.. Når jeg går rundt i byen er det rart for meg å høre så mange folk snakke til hverandre med en brei sør-helgelandsdialekt! Uttrykk som "Kor i hælvette e dæ hænn?" og "I hælgæ hørt e at dæ sku bi eitt hælvettes snyvêr" er to som er av de jeg har hørt mest siden jeg ankom. Banning er en STOR del av den nordnorske sjarmen! Og Mosjøen hadde ikke vært det samme uten..

I dag var jeg en tur i nabobyen hvor jeg la merke til en plakat hvor det stod med store bokstaver: "Vil du lære russisk?" - mine tanker streifet straks til Kjetil og Leifs konstante mobbing siden førsteklasse.. Tanken streifet meg også å lære litt russisk og imponere dem når jeg kom nedover igjen, men det ble fort lagt på hylla.. For et ork! Hva skal jeg vel med russiske kunnskaper?

3 comments:

  1. Vitti...
    God jul t dykke i Mosjøen!!!

    ReplyDelete
  2. Hehe, føle liksom ikkje æg trenge sei noe, du vet å æg hadde sagt...

    ReplyDelete
  3. Haha!! Nå lo eg godt!
    Hadde bare vore skikkeli vitti om du hadde kome tilbake til borgen med flytande russisk:P
    hihi..!!!

    ReplyDelete

Vil du legge inn kommentar, men ikke registrere deg?
No problem! Bare velg "anonymous" og skriv hvem det er fra :)